- αλουμινένιο κουτάκι
- μπανανόφλουδα
- αποτσίγαρο
- ίνες βαμβακιού
- γυάλινο μπουκάλι
- δερμάτινη μπότα
- χαρτοσακούλα
- πλαστικό διχτάκι
- πλαστική κανάτα
- λαστιχένια σόλα
- ποτήρι από φελιζόλ
- τενεκεδένιο κουτάκι
- μάλλινη κάλτσα
Συζητήστε μαζί με τους συμμαθητές και το δάσκαλό σας:
- τι κοινό
έχουν όλα αυτά τα υλικά. (Καταλήγουμε ότι αυτά τα υλικά πιθανό να
καταλήξουν στη χωματερή κάποια μέρα).
- τι θα συμβεί
στα υλικά αυτά όταν πάνε στη χωματερή;
- πόσο χρόνο
πιστεύετε ότι θα παραμείνουν εκεί;
- θα
εξαφανιστούν/αποσυντεθούν αμέσως ή θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να
πιάνουν χώρο στη χωματερή;
Κατατάξτε τα υλικά κατά χρόνο αποσύνθεσης σύμφωνα με τη δική τους εκτίμηση από αυτό που
θα αποσυντεθεί πιο γρήγορα ως αυτό που θα αποσυντεθεί πιο αργά.
Εκτιμήστε πόσο χρόνο (εβδομάδες, μήνες, χρόνια) πιστεύετε ότι χρειάζεται το κάθε υλικό
για να αποσυντεθεί.
Τέλος
συζητήστε τα παρακάτω:
- Τα στοιχεία αυτά τι σας λένε για τις χωματερές;
- Πιστεύετε ότι τα απορρίμματα αποσυντίθενται αρκετά
γρήγορα ώστε να δώσουν χώρο σε νέα;
- Οι χωματερές θα γεμίσουν κάποια στιγμή;
- Μπορείτε να καταλάβετε από αυτό τη σημασία της
ανακύκλωσης; Γιατί;