Ο/Η εκπαιδευτικός εισάγει τους μαθητές στην έννοια της διαχείρισης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης, αφού πρώτα τους προβάλλει εικόνες από χωματερές, σκουπιδότοπους κ.λπ.
Τους εξηγεί ότι η μεγάλη ποσότητα απορριμμάτων, εκτός από το ότι δημιουργούν πολύ άσχημη εικόνα (αισθητική επιβάρυνση), επιβαρύνουν επίσης το περιβάλλον και απειλούν τη ζωή μας.
Παράλληλα, θίγει το ζήτημα της απαιτούμενης ενέργειας για την εκ νέου κατασκευή πραγμάτων που έχουν απορριφθεί ως άχρηστα, ενώ θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν με προβολή των αντιστοίχων εικόνων. (10΄)
Στη συνέχεια, ζητά από τους μαθητές να του απαριθμήσουν τα τέσσερα βασικά είδη, τα οποία εύκολα μπορούν να ανακυκλωθούν μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον όγκο των οικιακών απορριμμάτων (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο).
Στο φύλλο δραστηριότητας, οι μαθητές θα πρέπει να μειώσουν τον όγκο των σκουπιδιών τους επιλέγοντας τα ανακυκλώσιμα υλικά, που θα μπορούσαν να απορρίψουν στον κάδο της ανακύκλωσης της γειτονιάς τους. (15΄)
Ο/Η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε τέσσερις ομάδες, μία για κάθε υλικό που ανακυκλώνεται στον μπλε κάδο.
Ζητά από τους μαθητές εντός συγκεκριμένου χρόνου να σημειώσουν σε μια κόλλα χαρτί όσα περισσότερα αντικείμενα γνωρίζουν από το υλικό που τους αντιστοιχεί που θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν (πχ: Χαρτί = εφημερίδες, περιοδικά, παλιά τετράδια, βιβλία κ.λπ.).
Με το πέρας του χρόνου της δραστηριότητας, κάθε ομάδα διαβάζει αυτά τα οποία έχει σημειώσει και λαμβάνει έναν βαθμό για κάθε σωστή απάντηση. Οι υπόλοιπες ομάδες συμπληρώνουν ό,τι δεν έχει σημειωθεί και παίρνουν τον αντίστοιχο βαθμό για λογαριασμό της ομάδας τους. Κερδίζει η ομάδα με τους περισσότερους βαθμούς. (15΄)
Μέσα από την άσκηση αυτή, οι μαθητές -με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού- συνειδητοποιούν ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός αντικειμένων / υλικών, τα οποία -ενώ δεν μπορούν να καταλήξουν στον μπλε κάδο- επιδέχονται ανακύκλωσης με άλλους τρόπους (πχ. ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών, μπαταριών, μαγειρικού λαδιού κλπ). (5΄)
Ημερολόγιο ανακύκλωσης στο σπίτι, όπου τα παιδιά μπορούν να σημειώνουν τις ενέργειες που έκαναν μέσα στην εβδομάδα για τη μείωση των απορριμμάτων που καταλήγουν στη χωματερή.