Ο/Η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και μέσω θεατρικού παιχνιδιού αναπαριστούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ώστε με βιωματικό τρόπο οι μαθητές να κατανοήσουν την κλιματική αλλαγή, τις επιπτώσεις της και τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε πως «η Γη ζεσταίνεται».
Θεατρικό Παιχνίδι
3-4 παιδιά κάθονται στο κέντρο σχηματίζοντας έναν κύκλο, χωρίς απόσταση μεταξύ τους, και παριστάνουν τη Γη. Γύρω τους, σχηματίζεται ένας μεγάλος κύκλος με 10-15 παιδιά σε αρκετή -αλλά όχι μεγάλη- απόσταση από τα παιδιά που αναπαριστούν τη Γη και έχουν το ρόλο των ηλεκτρικών συσκευών. Έξω από αυτόν τον κύκλο, σχηματίζεται ένας μεγαλύτερος ή ίσος με παιδιά κύκλος που υποδύονται τα μεταφορικά μέσα. Μέσω απλής αναφοράς του εκπαιδευτικού: η καθημερινότητα αρχίζει και οι ηλεκτρικές συσκευές τίθενται σε λειτουργία (αρχίζουν να ενεργοποιούνται οι συσκευές). Έπειτα ο κόσμος πάει στη δουλειά του ή ταξιδεύει (τα ΜΜΜ ξυπνούν). Ακούγοντας την ιστορία κάθε παιδί που είναι είτε ψυγείο, πλυντήριο, αμάξι λεωφορείο κτλ. αρχίζει και τρέχει γύρω από τη «Γη» και φυσάει προς το μέρος της εκπέμποντας ουσιαστικά τον «ρύπο»…
Πώς αισθάνεται η Γη στο τέλος; ΖΕΣΤΑΙΝΕΤΑΙ. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές είναι σε θέση να αντιληφθούν πως η λογική χρήση επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον. (25΄)
Η επόμενη δραστηριότητα αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν πως εξαιτίας της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας της Γης σε ορισμένες περιοχές λιώνουν οι πάγοι ενώ σε άλλες προκαλούνται ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως αύξηση καταιγίδων και τυφώνων.
Λιώσιμο Πάγων: Οι επιπτώσεις του φαινομένου του θερμοκηπίου μπορεί να προκαλέσουν λιώσιμο των πάγων σε ορισμένες περιοχές της Γης. Κάποιοι μαθητές έχουν τους ρόλους των πάγων, κρατάνε ένα κομμάτι μπλε υφάσματος, με το οποίο καλύπτουν έναν-έναν τους μαθητές που έχουν το ρόλο της θάλασσας. Κάποιοι μαθητές στέκονται απέναντι από τους μαθητές που έχουν το ρόλο των πάγων και αναπαριστούν τις καταιγίδες ή τους τυφώνες. Οι υπόλοιποι μαθητές συνεχίζουν να κρατούν τους ρόλους που τους έχουν ανατεθεί στο προηγούμενο παιχνίδι. Όσο λοιπόν τα ΜΜΜ και οι ηλεκτρικές συσκευές εξακολουθούν να λειτουργούν και να ζεσταίνουν τη Γη, τόσο λιώνουν οι πάγοι, η θάλασσα ανεβαίνει σκεπάζοντας σιγά-σιγά τους μαθητές που την υποδύονται και έχουμε ακραία φυσικά φαινόμενα (τυφώνες-καταιγίδες).
Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να συνδυαστεί και με μουσική κατά το πρότυπο του παιχνιδιού των μουσικών αγαλμάτων. Όσο η μουσική παίζει, οι μαθητές κινούνται και τα φαινόμενα προχωρούν, ενώ όταν η μουσική σταματά, οι μαθητές μένουν ακίνητοι και το πανί αποκαλύπτει ένα μικρό μέρος της Γης. (20΄)