Ο/Η εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές εικόνες και τους καλεί να αναγνωρίσουν το περιβάλλον - οικοσύστημα σε καθεμία από αυτές. Στη συνέχεια, προβάλλονται οι ίδιες εικόνες με τις αντίστοιχες απειλές. (Δάσος – καμένο δάσος, παραλία – μολυσμένη ακτή). (10΄)
Μοιράζεται το φύλλο δραστηριότητας 1 και στην πρώτη δραστηριότητα οι μαθητές καλούνται να κυκλώσουν τι είναι εκείνο που δεν ταιριάζει ή βλάπτει το οικοσύστημα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές συνειδητοποιούν τη διαφορετικότητα (βιοποικιλότητα) και αντιλαμβάνονται ότι κάθε είδος έχει συγκεκριμένες περιβαλλοντικές ανάγκες για την επιβίωσή του καθώς και την αναγκαιότητα ισορροπίας εντός του περιβάλλοντος. (10΄)
Στην επόμενη δραστηριότητα του φύλλου, οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν από τις εικόνες που τους δίνονται, εκείνες στις οποίες παρουσιάζονται θέματα που άπτονται του φυσικού περιβάλλοντος. Αφού τις αποκόψουν, τις επικολλούν στον ορισμένο χώρο του φύλλου δραστηριότητας. Μέσω αυτής της δραστηριότητας, οι μαθητές εμπεδώνουν τη διαφορά μεταξύ φυσικού και τεχνητού περιβάλλοντος. (15΄)
Με αφορμή τις προηγούμενες δραστηριότητες του φύλλου, ο / η εκπαιδευτικός τονίζει τη σημασία του φυσικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές συνειδητοποιούν την ανάγκη για προστασία του και το ρόλο του ανθρώπου όσον αφορά την επιβίωση του αλλά και των υπολοίπων ειδών. (10΄)
Προβολή βίντεο (ενδεικτικά)