Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο

Περιγραφή θέματος

  • Δραστηριότητα 1

    Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει εικόνες από ορυχεία εξόρυξης βωξίτη και εξηγεί στους μαθητές τη διαδικασία της εξόρυξης των πρώτων υλών και στη συνέχεια της παραγωγής του αλουμινίου. (10΄)

  • Δραστηριότητα 2

    Οι μαθητές τοποθετούνται εντός της αίθουσας σε κυκλική διάταξη και ο εκπαιδευτικός δίνει στον πρώτο μαθητή ένα κουτί αλουμινίου. 

    Ο μαθητής, που έχει στα χέρια του το κουτί, καλείται να αναφέρει σωστά ένα προϊόν αλουμινίου ή μια εφαρμογή του και στη συνέχεια, εφόσον η απάντησή του είναι σωστή, να το δώσει στο διπλανό του. 

    Στη δραστηριότητα αυτή, ο/η εκπαιδευτικός παρεμβαίνει βοηθητικά ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. 

    Η δραστηριότητα τελειώνει όταν το κουτί καταλήξει και πάλι στα χέρια του μαθητή από τον οποίο ξεκίνησε. (κουτιά αναψυκτικών, παράθυρα, πόρτες, αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα, αλουμινόχαρτο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές συσκευές -ψυγείο, πλυντήριο, στεγνωτήριο-, είδη οικιακού εξοπλισμού -μαχαιροπήρουνα, ταψιά, κατσαρόλες, τραπέζια, καρέκλες, ομπρέλες- εργαλεία κήπου, φωτιστικά, κεραίες τηλεόρασης, οικιακοί κάδοι απορριμμάτων κ.λπ.) (10΄)

  • Δραστηριότητα 3

    Στο φύλλο δραστηριότητας, μέσα από σκόρπιες εικόνες, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν τα προϊόντα που είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και να τα χρωματίσουν. (15΄)

  • Δραστηριότητα 4

    Στην τελευταία φάση του μαθήματος, ο/η εκπαιδευτικός καταλήγει από κοινού με τους μαθητές στο συμπέρασμα ότι το αλουμίνιο κατέχει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. 

    Εξηγεί λοιπόν ότι, επειδή τα αποθέματα βωξίτη δεν είναι ανεξάντλητα αφενός και αφετέρου η διαδικασία παραγωγής του αλουμινίου είναι ακριβή και επιβαρύνει το περιβάλλον, είναι σαφώς προτιμότερη η ανακύκλωση του υλικού και η επαναχρησιμοποίησή του, εισάγοντάς τους κατ’ αυτόν τον τρόπο στην επόμενη φάση που αφορά στην ανακύκλωση αλουμινίου. (10΄)

  • Επεκτάσεις

    Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο: 

    http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=2143