Ο/Η εκπαιδευτικός -είτε μέσω διάλεξης, είτε με ερωτήσεις που απευθύνει στους μαθητές- κάνει μια αναδρομή στα όσα μέχρι στιγμής έχουν ειπωθεί για την ανακύκλωση.
Ξεκινά από τον όγκο των απορριμμάτων πριν την ανακύκλωση και καταλήγει στα συμπεράσματα περί μείωσης του όγκου και βελτίωσης της ζωής.
Η επανάληψη αυτή σχηματοποιείται και οπτικά μέσω της δραστηριότητας του φύλλου 7, στην οποία οι μαθητές καλούνται να βάλουν σε σωστή σειρά - αρίθμηση τις εικόνες που τους δίνονται, ώστε να σχηματιστεί ο κύκλος της ανακύκλωσης. (10΄)
Ως ομαδική δραστηριότητα – δράση, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να κατασκευάσουν μία θεματική αφίσα που να ιστορεί τη διαδικασία της ανακύκλωσης και τα οφέλη της. Για τη δραστηριότητα αυτή, ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και αναθέτει σε κάθε ομάδα τη ζωγραφική ή με τη μέθοδο του κολλάζ αναπαράσταση καθεμιάς από τις φάσεις που συζητήθηκαν. (α. μόλυνση του περιβάλλοντος από τον όγκο των απορριμμάτων, β. σύμβολα ανακύκλωσης, ειδικοί κάδοι, επαναχρησιμοποίηση, γ. πράσινος πλανήτης, αισθητική και ποιοτική βελτίωση του περιβάλλοντος) (25΄)
Η αφίσα αυτή θα αναρτηθεί σε πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, ώστε να είναι ορατή και το περιεχόμενό της προσιτό σε όλους όσους κινούνται στο χώρο του σχολείου (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί). Η ανακύκλωση αφορά όλους μας! (5΄)
Κατασκευή ειδικού κάδου περισυλλογής υλικών προς ανακύκλωση μέσα στην αίθουσα. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι μαθητές συγκεντρώνουν απορρίμματα προς ανακύκλωση και στο τέλος της εβδομάδας, με την άδεια της διεύθυνσης και τη συνοδεία του / της εκπαιδευτικού, αποφασίζουν πώς πρέπει να τα διαχωρίσουν και τα τοποθετούν στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης.