Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα-ένα τα σύμβολα της ανακύκλωσης στους μαθητές. Παράλληλα, ρωτά εάν κάποιο από αυτά τους είναι ήδη γνωστό και ποιο είναι το νόημά του.
Αμέσως μετά, τα επαναπροβάλλει και εξηγεί πλέον ο ίδιος τι σημαίνει το καθένα, πού μπορούμε να τα συναντήσουμε και ποιο το νόημά τους. (10’)
Στην δραστηριότητα του φύλλου 7, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τα σύμβολα της ανακύκλωσης με την έννοιά τους, ακολουθώντας τη σωστή διαδρομή στον λαβύρινθο. (5΄)
Στη συνέχεια και αφού ολοκληρωθεί η δραστηριότητα, ο/η εκπαιδευτικός ρωτά τους μαθητές πού μπορούμε να συναντήσουμε (σε ποιες συσκευασίες, υλικά κ.λπ.) τα προαναφερθέντα σύμβολα και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά, ώστε να μειώσουμε τον όγκο των απορριμμάτων μας. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές εισάγονται στην έννοια της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα επέκτασης και στην εφαρμογή της επαναχρησιμοποίησης.
Διευκρινίζεται έτσι ότι δεν είναι πάντα μονόδρομος η ανακύκλωση, αλλά ότι -ανάλογα με τις ανάγκες μας- το ίδιο ακριβώς υλικό μπορεί είτε να ανακυκλωθεί, είτε να επαναχρησιμοποιηθεί. (πχ. ένα κουτί παπουτσιών μπορεί είτε να ανακυκλωθεί, είτε να χρησιμοποιηθεί εκ νέου για τη φύλαξη μαρκαδόρων ή άλλων μικροαντικειμένων).
Ζητά από τους μαθητές να σημειώσουν τις δικές τους προτάσεις / παραδείγματα. (10΄)
Στην επόμενη φάση, ο/η εκπαιδευτικός συνάγει από κοινού με τους μαθητές το συμπέρασμα ότι, εφόσον υιοθετήσουμε όλες τις προαναφερθείσες συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή, απομένουν μόνο τα οργανικά απορρίμματα, τα οποία καταλήγουν στους κάδους.
Παρουσιάζει λοιπόν στους μαθητές την έννοια της κομποστοποίησης εξηγώντας τους αρχικά περί τίνος πρόκειται και περιγράφοντας τη διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός αυτός στόχος επιτυγχάνεται με παράλληλη προβολή εικόνων ή σχετικού βίντεο. (15΄)
Μπορείτε να δείτε το βίντεο με λύσεις για λιγότερα σκουπίδια: