Ο/Η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να αναφέρουν από τις γνώσεις τους το ταξίδι του νερού και τις διαφορετικές μορφές που αυτό λαμβάνει στη φύση (βροχή, χιόνι, θάλασσα, ποτάμι κ.λπ.).
Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες που αναπαριστούν κάθε στάδιο του κύκλου του νερού (υδρατμοί, σύννεφα, βροχή, ποτάμι κ.λπ.). Σε κάθε ομάδα, ο/η εκπαιδευτικός αναθέτει ένα μουσικό θέμα.
Ακολούθως, κάθε ομάδα καλείται να σηκωθεί και να κινηθεί στο χώρο ελεύθερα κάθε φορά που ακούγεται το μουσικό θέμα που της αντιστοιχεί. Αφού γίνουν τυχαίες επιλογές, ώστε κάθε ομάδα να εξοικειωθεί με το μουσικό της θέμα, ο/η εκπαιδευτικός εναλλάσσει τα μουσικά θέματα με σειρά, με σκοπό να παρουσιαστεί κάθε στάδιο του κύκλου του νερού και οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη συνέχεια που υπάρχει στη φύση. Διανέμεται το φύλλο δραστηριότητας και οι μαθητές καλούνται να σημειώσουν κάτω από τις εικόνες τη σωστή αριθμητική σειρά / στάδια της διαδρομής του νερού. (25’)
Ολοκληρώνεται η δραστηριότητα, διευκρινίζοντας στους μαθητές πως, όπως έχουμε τον κύκλο του νερού που μόλις είδαμε, έτσι και τα απορρίμματα μας θα λέγαμε πως ακολουθούν ένα κύκλο…
Μετά το πέρας της δραστηριότητας, ο/η εκπαιδευτικός, χρησιμοποιώντας ένα απλό παράδειγμα της καθημερινότητας (π.χ. ο κύκλος ζωής ενός πλαστικού παιχνιδιού – τι γίνεται όταν αυτό σπάσει ή αχρηστευθεί;), οδηγεί τους μαθητές στο συμπέρασμα ότι, ενώ η φύση δεν παράγει απορρίμματα, ο άνθρωπος επιβαρύνει συνεχώς το περιβάλλον με τα σκουπίδια που δημιουργεί και εναποθέτει σε αυτό. Με την ευκαιρία αυτή, ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί πως η σώρευση απορριμμάτων οδηγεί σε καταστροφή του περιβάλλοντος. (15΄)
Μπορείτε να προβάλλετε τα παρακάτω βίντεο για τον κύκλο του νερού: