Ο/Η εκπαιδευτικός υπενθυμίζει στους μαθητές τα συμπεράσματα στα οποία οδηγήθηκαν μετά την εξερεύνηση των κουτιών στο προηγούμενο μάθημα. (5’)
Διανέμεται το φύλλο δραστηριότητας. Στην πρώτη δραστηριότητα, οι μαθητές καλούνται να σημειώσουν κάτω από τις εικόνες το σωστό και το λάθος της ανθρώπινης δραστηριότητας που παρουσιάζεται στις εικόνες. (10΄)
Στη δεύτερη δραστηριότητα του φύλλου, οι μαθητές -με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού- αντιμετωπίζουν υποθετικές καταστάσεις της καθημερινότητας και επιλέγουν το σωστότερο κατά περίπτωση τρόπο αντιμετώπισης, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) (15’)
Στην τελευταία φάση του μαθήματος, οι ομάδες αναλαμβάνουν εκ νέου τα κουτιά τους. Γίνεται και πάλι συζήτηση και ανατροφοδότηση. Κάθε ομάδα καλείται σε μία μεγάλη κόλλα χαρτί να σχεδιάσει ένα τετράπτυχο που θα δείχνει το περιβάλλον της σε φυσική κατάσταση, την εικόνα του μετά από την καταστροφική ανθρώπινη παρέμβαση, την ανάληψη δράσης και την αποκατάστασή του υπό μορφή κύκλου (πχ. Δάσος – Δάσος μετά από εμπρησμό ή με σκουπίδια - Δράση αναδάσωσης ή καθαρισμού – Παιδιά να παίζουν στο αναδασωμένο βουνό). (15’)
Οι τετράπτυχες εργασίες των μαθητών μπορούν να αναρτηθούν στους πίνακες της τάξης για καθημερινή υπενθύμιση.