Κάνοντας μια σύντομη ανατροφοδότηση των όσων έχουν διδαχθεί, ο/η εκπαιδευτικός ξεκινά με το φύλλο δραστηριότητας στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να τοποθετήσουν τα προτεινόμενα απορρίμματα στο σωστό κάδο. (5’)
Ο/Η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες, κατανέμει τα υλικά και δίνει τις απαραίτητες οδηγίες. (5΄)
Στόχος κάθε ομάδας είναι να κατασκευάσει με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού τον ΜΙΝΟ, το ρομπότ της ανακύκλωσης. Για το σώμα του ρομπότ θα πρέπει να κολλήσουμε διάφορα μικρά κουτιά ή να χρησιμοποιήσουμε ένα μεγάλο, πχ. από παπούτσια ή ζαχαροπλαστείου. Για τα πόδια του, θα χρειαστούμε τέσσερα ή περισσότερα κουτιά από αναψυκτικό ή συσκευασίες τετραπάκ από γάλα ή χυμό. Για τα χέρια, θα χρησιμοποιήσουμε κυλίνδρους από χαρτί κουζίνας. Για το κεφάλι, ένα μικρότερο κουτί, στο οποίο θα κολλήσουμε καπάκια για τα μάτια του, καλαμάκια αναψυκτικού για τις κεραίες και ένα σπιρτόκουτο για στόμα. Η κατασκευή μπορεί να ντυθεί με κολλάζ από εφημερίδα ή να χρωματιστεί ή να επενδυθεί με αλουμινόχαρτο. Ο ΜΙΝΟ θα βρίσκεται πάντα στην αίθουσα, ώστε να υπενθυμίζει κάθε μέρα στους μαθητές όσα έμαθαν. Ειδικότερα, θα μπορούσε να τοποθετηθεί κοντά στον κάδο απορριμμάτων. (35΄)
Εναλλακτικά, σ’ ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι με διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο κ.λπ.), οι μαθητές αποτυπώνουν τις εικόνες που έχουν αποκομίσει από τη γνωστική διαδρομή που ακολούθησαν όσον αφορά στην ανακύκλωση, π.χ. κατασκευή ενός δάσους ή αναπαράσταση μιας καθαρής πόλης ή οτιδήποτε άλλο υπαγορεύσει ή δημιουργική τους φαντασία.
Γενικά, το μάθημα πρέπει να αφιερωθεί σε κατασκευή ή κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παραπάνω παραδείγματα είναι απλά ενδεικτικά και η τελική επιλογή επαφίεται στον / στην εκπαιδευτικό.