Μελέτη περιβάλλοντος: Προτεινόμενες Δραστηριότητες
- Φυτεύουμε «σκουπίδια»
Στον κήπο -παρτέρι- του σχολείου, ανοίγουμε 8 μικρές λακκούβες, βάθους περίπου 15 εκ. για να θάψουμε τα εξής: χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, βαμβακερό ύφασμα, μήλο, ξύλο, φύλλο από φυτό, πλαστικό. Κλείνοντας την κάθε λακκούβα, τοποθετούμε ταμπελίτσα που αναφέρει τι είναι θαμμένο στη συγκεκριμένη θέση. Μετά από 40 μέρες, ανοίγουμε τις λακκούβες για να δούμε την κατάσταση των σκουπιδιών. Παρατηρούμε αν έχουν αλλοιωθεί, αν έχουν διασπαστεί, ποιο είναι πιο ανθεκτικό κ.λπ. Μπορούμε να συμπληρώσουμε και φύλλα εργασίας με τις παρατηρήσεις μας.
- Φτιάχνουμε το δικό μας οργανικό λίπασμα (κομπόστ)
Μαζεύουμε ό,τι απομένει από το κολατσιό των παιδιών, ξερά φύλλα, φλούδες από φρούτα, κατακάθι καφέ και χώμα και φτιάχνουμε λίπασμα. (οδηγίες)
- Φυτεύουμε τον κήπο μας
Φτιάχνουμε στην τάξη χάρτινα λουλούδια. Φυτεύουμε σε ένα παρτέρι σπόρους λουλουδιών και δίπλα στο σημείο που έχουμε φυτέψει τον σπόρο, φυτεύουμε και από ένα χάρτινο λουλούδι. Τα παιδιά φροντίζουν το φυτώριό τους και παρακολουθούν τη διαδικασία γέννησης του αληθινού φυτού και καταστροφής του ψεύτικου.
- Φτιάχνουμε το δικό μας χαρτί
Μέσα στην τάξη, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες φτιάχνουν χαρτοπολτό και στη συνέχεια χαρτί, από τα χαρτιά που έχουμε μαζέψει στον κάδο ανακύκλωσης χαρτιού. (Οδηγίες)
- Καθαρίζουμε και ομορφαίνουμε την αυλή του σχολείου
Μαζεύουμε τα σκουπίδια που μπορεί να έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν στην αυλή, γράφουμε συνθήματα και ετικέτες για τους κάδους, ζωγραφίζουμε τους κάδους. Απαραίτητα: ποδιές, γάντια, σακούλες απορριμμάτων.
- Υιοθετούμε το διπλανό πάρκο, κήπο, γειτονιά
Μια βόλτα στη γειτονιά και επιλέγουμε με ποιο κοντινό σημείο του σχολείου θα θέλαμε να ασχοληθούμε. Φροντίζουμε να είναι καθαρό, να ενημερώσουμε τον κόσμο που περνάει, μένει και συχνάζει, να φροντίσουμε να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης, να κάνουμε έρευνα.
- Δημιουργία γωνιάς ανακύκλωσης
Στην τάξη, δημιουργούμε μια γωνιά με 4 κάδους, από χάρτινες κούτες, τους έχουμε κατασκευάσει και διακοσμήσει εμείς για πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί. Στην ίδια γωνιά, έχουμε και ό,τι υλικό διαθέτουμε σχετικό με το θέμα, αφίσες, φυλλάδια, ζωγραφιές, φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας.
- Συνεργασία με Δήμο
Ενημερώνουμε για το πρόγραμμα ανακύκλωσης της τάξης και ζητούμε τη βοήθεια και συμπαράστασή του.
- Τα διαφορετικά υλικά στη Γη. Μελετάμε π.χ. το αλουμίνιο ως το «πράσινο μέταλλο», το οποίο μπορεί να ανακυκλώνεται συνεχώς χωρίς να χάνει τις ιδιότητές του.